Sprzedaż w Internecie a naruszenie praw do znaków towarowych – artykuł Kariny Rysiukiewicz dla AgroIndustry
Sprzedaż w Internecie a naruszenie praw do znaków towarowych.
Handel elektroniczny przeżywa obecnie swój rozkwit. Szczególnie w dobie epidemii, użytkownicy Internetu coraz częściej nabywają w sieci już nie tylko takie produkty jak odzież czy elektronika, ale również produkty codziennego użytku, w tym również artykuły spożywcze i napoje. Użytkownicy Sieci poszukują ciekawych ofert nie tylko na rynku lokalnym, ale również w zagranicznych sklepach internetowych. W takich przypadkach może pojawić się problem w kontekście naruszenia praw do znaków towarowych innych podmiotów.
Prawo do znaku towarowego ma ograniczony zakres terytorialny. Przez uzyskanie prawa ochronnego na krajowy znak towarowy nabywa się monopol w zakresie używania tego znaku w sposób zarobkowy lub zawodowy, ale tylko na obszarze państwa, w którym znak został udzielony. W przypadku sprzedaży stacjonarnej, nie ma żadnego problemu z ustaleniem miejsca oferowania produktu czy też zawarcia umowy sprzedaży. Jednak ocena tego czy oferta danego produktu w sklepie internetowym adresowana jest do klientów z określonego terytorium nie jest już taka prosta. Kwestia ta ma bardzo istotne znaczenie w kontekście ewentualnego naruszenia prawa do znaku towarowego. (…)
Zachęcamy do przeczytania całego artykułu, którego autorką jest Karina Rysiukiewicz (Wronka) na stronach serwisu AgroIndustry: